Saturday, August 18

اذهبى وانسينى


لا تسالين لا تحاولين
لا تغضبين لا تصرخين
فقد حان الوقت لأمشى
فلقد تعبت وضاق بى الحال
وافزعنى دموع صدري
لا تهرولين ورائي
فرجوعي صار مستحيل
لا تبكي وتبكي
فدمعي لم يعد يسيل
لا ترسمين أحلاما
والحلم معك لم يعد جميل
أتنازل عن عرشي نعم
أتنازل ولن يرهقني الندم
سأستكين تحت إحدى الأشجار
لن يهمنى برد ولا وجع شمس النهار
سأحترق مع مدفأتى
سأحترق واحترق حتى أصير نار
سأحرق معى ذكرياتي
فانا لن أعلن الفرار
فانا فقط تعبت
سأعود الى دياري الآن
أعود بلا خوف
أعود باطمئنان
لا تتعبين العينين ولا الذكريات
فقط انسيني وقولي حب مات
او فشل او انسحب أو تنازل
قولي ما تشائي بأي من اللغات
فلم تعد تعنيني قصتك
فقد أصبت بجمود
لم تعد يعنيني هجرك أو عودتك
فقد حطمني الغموض
اذهبي وانسيني

1 comment:

Unknown said...

ايا من تكونى انتى ومع احترامى الكامل لكلامك انا مش بنتظر كومنتس من اى حد

وانا كل صورة بحطها بكون مقتنع بيها جدا لانها بتمثلى شىء او فكر معين ايا

خادش للحياء بقى او لاء يمكن انتى شيفاها كده لكن انا شايفها من زاوية تانيه

ومش من حق اى حد انه يقولى غير دى ومتغيرش

متزعليش من صراحتى

بس دى الحقيقه

يعنى انا مش هقدر اقولك لو سمحت غيرى الصورة او متغيريش

يمكن الصورة نفسها بتربطك بالموضوع من اتجاه معين فهمانى ازاى

يبقى ازاى اغير حقك

يسلملى مرورك وانا فعلا مش بتسنى كومنتس من حد ولو كنت بستنى كان زمانى بزور كل المدونات اشحت كونتس

وسورى مرة تانيه على صراحتى

بس طلبك اوفر شوية