Saturday, August 4

لو كنت بين يديكى الآن

لو كنت بين يديكى الان
لصنعت من جسدك عقد
تفنن كلوحه فى كل الاركان
لو كنت بين يديكى الان
لنحت تفاصيلى فى سكنه الليل
فى جنون وابتسامة وحنان
لو كنت بين يديكى الان
لبحرنا سويا الى هناك
الى جزيرة بلا بشر
بلا كلام
فقط نحن الكلام ونحن البشر
لو كنت بين يديكى الان
لقلت لك او همست او صرخت
اننى احبك الف مرة والفين
اقولها ولن يقول الفؤاد تعبت
لو كنت بين يديكى الان
لمحوت ذاكرتى
فيكفينى ان تكونين حاضرى ومستقبلى
وان اشتقت للماضى فارسمى انتى ذاكرتى
لو كنت بين يديكى الان
لعبرت بك البحور
وحطمت رجولتى
كنا هرولنا جرينا
كنا بالمشاعر تصافينا
وبالايدى تعانقنا
وبالاعين تهامسنا
لو كنت بين يديكى الان
لتهت فى بحار مغربية
ونقشت اسمينا على جبال حجرية
وخلدت الحب فى ليالى رعدية
يا امراه لعبت بافكارى
تعالى نزهو على ورق الوردات
نلهو نلعب مع الفراشات
فانتى فراشتى
لو كنت بين يديكى الان
لتبخرت الاحاسيس فى كل مكان
من قوة احساسى
وبقى احساسى
فانت امراه ضاعت فى جوانحها حواسى
لو كنت بين يديكى
لاغمضت العينين
وفى جوف الليل
افعلي ما اردتى
فانتى مالكتى وانت مدرستى
فلا تحرمينا من نكون نحن والعشق
فى موعد وثلاثه ومائتين
لو كنت بين يديكى الان
لعزفت على اوتارك الحانى
وزرعتك وردة فى بستانى
وكتبت اسمك عنوانى
لو كنت بين يديكى الان
لوطاتك على ارضك عابر
وغرست علمى واستقريت
فانتى الوطن فانا لن اهاجر
لو كنت بين يديكى الان
لو كنت بين يديكى الان

2 comments:

Doaa Ebrahim Aaql said...

جميل جميل ورائع
ايه كل الإحساس ده

تحياتى

Anonymous said...

هاااااااااااااااااااااايل
جااااااااااااااااااااااااامد ملووووووووووووووووووووووش حل
يباختهااااااااااااااا
الى انتا عايز تبقى بين ايديها